1. jaką barwę przyjmuje oranż metylowy w roztworze kwasu solnego?
2. Zosia poparzyła się pokrzywą, która zawiera kwas mrówkowy. Której substancji ma użyć, by przemyć poparzone miejsce?
a. kwasu solnego lub kwasu siarkowego.
b. wody wapiennej lub rozcieńczonego roztworu amoniaku, który ma odczyn zasadowy.
c. chlorku sodu lub kwasu solnego.
d. kwasu octowego lub kwasu mrówkowego.

3

Odpowiedzi

2010-04-01T23:04:20+02:00
1. czerwoną (odczyn kwaśny)
2. b (dla zobojętnienia: kwas mrówkowy - odczyn kwaśny; amoniak - odczyn zasadowy)
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-01T23:04:40+02:00
1.zaznaczylam ze czerwony
2.B
4 5 4
2010-04-01T23:50:10+02:00