1.
Podaj, ile krawędzi, ścian i wierzchołków ma graniastosłup:
a) siedmiokątny
b) dwudziestokątny
c) stukątny
d) n-kątny

2.
a) Ile krawędzi ma graniastosłup o 10 wierzchołkach?
b) Ile ścian bocznych ma graniastosłup o 30 krawędziach?
c) Ile wierzchołków ma graniastosłup o 20 ścianach bocznych?


UWAGA:
Ma być to zrobione:
- Wzorami:
K - 3 razy n
S - n + 2
W - 2 razy n

przykładowo...
K = 15
S = 17
W 13

Dam najlepszą, jeżeli będę wiedział, że to jest dobrze zrobione.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T01:12:22+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
3n - liczba krawędzi w graniastosłupie o podstawie n-kąta
n+2 - liczba ścian w graniastosłupie o podstawie n-kąta
2n - liczba wierzchołków w graniastosłupie o podstawie n-kąta

1.
Podaj, ile krawędzi, ścian i wierzchołków ma graniastosłup:
a) siedmiokątny
k=3*7=21
s=7+2=9
w=2*7=14

b) dwudziestokątny
k=3*20=60
s=20+2=22
w=2*20=40

c) stukątny
k=3*100=300
s=100+2=102
w=2*100=200

d) n-kątny
k=3n
s=n+2
w=2n

2.
a) Ile krawędzi ma graniastosłup o 10 wierzchołkach?
w=10=2n
n=5
k=3n=15

b) Ile ścian bocznych ma graniastosłup o 30 krawędziach
k=30=3n
n=10=s


c) Ile wierzchołków ma graniastosłup o 20 ścianach bocznych?
s=20=n
w=2n=40
40 4 40
2010-04-02T01:21:31+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
Podaj, ile krawędzi, ścian i wierzchołków ma graniastosłup:
a) siedmiokątny S-7+2=9 K-7*3=21,W-7*2=14
b) dwudziestokątny S-20+2=22; K-20*3=60,W-20*2=40
c) stukątny S-100+2=102; K-100*3=300,W-100*2=200
d) n-kątny S-n+2; K-n*3=3n,W-n*2=2n
2.
a) Ile krawędzi ma graniastosłup o 10 wierzchołkach?
W=10=2n
n=10:2=5;
K= 5*3=15
b) Ile ścian bocznych ma graniastosłup o 30 krawędziach?
K=30
K=3n
n=30:3=10;
S-10+2=12
Sbocznych=10
c) Ile wierzchołków ma graniastosłup o 20 ścianach bocznych?
Sbocz=20
Sbocz=n
n=20
W=20*2=40

znasz wzory, wiec co za problem
UWAGA:
Ma być to zrobione:
- Wzorami:
K - 3 razy n
S - n + 2
W - 2 razy n

przykładowo...
K = 15
S = 17
W 13
21 3 21
ale dlaczego razy 3 i razy 2 w 2zadaniu?! możesz wytłumaczyć bo nierozumiem
Wynika to ze wzorów pokazanych w 1d) n-kątny S=n+2; K=n*3=3n,W=n*2=2n.