Tekst:
Przyszliśmy do tego życia z innego życia i świata jak gdyby z jakiegoś mista na jakiś uroczysty zjazd, jedni , by słyżyć sławie, inni pieniądzom, a rzadko zdarzają się tacy, co za nic mając wszystko, gorliwie dociekają istoty rzeczy: tych on nazywa miłośnikami moądrości, to jest właśnie filozofami.

* co może być celem życia dla różnych ludzi?
*Jak rozumiesz zwrot ,,dociekać istoty rzeczy''?
Jakiego typu pytania zadaje osoba, która tak czyni?
*Kim jest filozof?

2

Odpowiedzi

2010-04-02T08:13:26+02:00
* co może być celem życia dla różnych ludzi?
kazdy ma inne cele: byc bogatym, miec rodzine i o nia dbac, zawsze wygladac idealnie, byc sławnym, czy tez po prostu byc filozofem.

*Jak rozumiesz zwrot ,,dociekać istoty rzeczy''?
Zastanawiac sie nad wszystkim, nie przyjmowac za oczywiste tego co widzimy, np gdy widzimy ze niebo jest niebieskie, to nam to nie wystarcza i pytamy dalej- dlaczego jest niebieskie, skad sie wzielo itd.

Jakiego typu pytania zadaje osoba, która tak czyni?
takie jak napisalam wyzej, które pytają o rzeczy których nie znamy.

*Kim jest filozof?
to czlowiek ktory kocha madrosc, ktory bez przerwy mysli i zadaje sobie pytania, oraz szuka na nie odpowiedzi
8 5 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T08:22:44+02:00
*celem życia dla jednych to sława, dla innych pieniądze, dla innych ale mniejszej części nauka:,,miłośnicy mądrości..."
*nie przyjmować tego co widzimy zastanawiać się nad wszystkim
*zadaje pytanie o ludzi którzy dociekają istoty rzeczy.
*filozofem jest osoba mówiąca w tym wierszu, która kocha naukę, poezję i mądrość.
9 4 9