Pierwszego dnia Maciek przeczytał połowę liczby pewnej książki i jeszcze dwie strony. Drugiego dnia połowę tego co mu zostało i jeszcze jedna stronę. W trzecim dniu przeczytał ostatnie 5 stron książki. Ile stron przeczytał pierwszego,a ile drugiego dnia?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T10:54:10+02:00
Przez "x" oznaczamy liczbę wszystkich stron książki. Zatem pierwszego dnia przeczytał: 0,5x+2; drugiego dnia: 0,5*[x-(0,5x+2)]+1, a trzeciego dnia 5.

Sumując:

0,5x+2 + 0,5* [x-(0,5x+2]+1+5=x
0/5x+2+ 0,5x -0,25x-1+1+5=x
0,75x+7=x
7=0,25x
28=x
2010-04-02T10:54:21+02:00
X- ilość stron książki

½x+2 - ilość przeczytanych stron 1-go dnia
½(x-(½x+2))+1- ilość przeczytanych stron 2-go dnia

½x+2+½(x-(½x+2))+1+5=x
½x+2+½(x-½-2)+6=x
½x+2+½x-¼x-1+6=x /*4
2x+8+2x-x-4+24=4x
3x+28=4x /-3x
x=28

½x+2=½*28+2=14+2=16
½(x-(½x+2))+1=½(28-(½*28+2))+1=½(28-14-2)+1=½*12+1=6+1=7

Odp.: Pierwszego dnia przeczytano 16 stron, drugiego 7.
2010-04-02T10:54:49+02:00
X- ilosc wszystkich stron ksiazki

(0,5x+2)+0,5*(x-0,5x+1)+5=x
wyliczamy x
5/4x-x=7
x=28 taka ilosc stron ma ta ksiazka
z tresci zadania wynika ze

w pierszym dniu przeczytal polowe i jeszcze 2 strony
28/2 + 2=14 + 2= 16

nastepnie
Drugiego dnia połowę tego co mu zostało i jeszcze jedna stronę
0,5*(28-14)+1=7

ODP.
pierwszego dnia przeczytal 16 stron
drugiego 7
a trzeciego 5 ;]
mam nadzieje ze pomoglem