Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T19:57:42+01:00
Organizmy jajorodne wykluwają się z jaj, a żyworodne rodzą się...
Fotosynteza - proces syntezy węglowodanów z CO2 i H2O przy udziale energii świetlnej i chlorofilu. Fotosynteza zachodzi w ciałkach zieleni.

6CO2 6H2O energia ----> C6H12O6 6O2

Niezbędne warunki do przebiegu procesy fotosyntezy:

~ obecność chlorofilu i światła
~ stały dostęp CO2 do komórek
6 2 6
2009-11-01T19:59:47+01:00
Organizmy jajorodne wykluwają sie z jajka, a żyworodne to że rozwój młodego organizmu odbywa się w organiźmie matki, fotosynteza to proces biochemiczny syntezy związków organicznych z prostych nieorganicznych substancji chemicznych pod wpływem promieni słonecznych
6 3 6
2009-11-01T20:02:23+01:00
Jajorodne - to organizmy, które opuszczają organizm matki w osłonkach jajowych a cały jego rozwój zachodzi poza organizmem matki
Żyworodne - zarodki rozwijają się w organizmie matki , od niej czerpią substancje odżywcze a narodzone osobniki są w pełni ukształtowane
W żyworodności cały czas gdy zarodek się rozwija spędza w organizmie matki a w jajorodności połowę w a połowę poza.

Fotosynteza jest proces polegający na samoistnym wytworzeniu pokarmu. Przeprowadzają ją autotrofy ( organizmy samożywne) w liściach. Wyróżniamy dwie fazy- ciemną i jasną.

Mam nadzieję ze pomogłam ;)
8 4 8