Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T11:10:13+02:00
Najpierw trzeba się upewnić. Gdy jesteśmy pewni że ktoś nie oddycha odchylamy jego głowę do tyłu i sprawdzamy czy nie ma czegoś w buzi. Jeżeli tak to wyciągamy.

Następnie wdmuchujemy dwa razy powietrze, pamiętając by nie za szybko ! bo jak za szybko ktoś po prostu zwymiotuje się a potem będzie nieprzyjemnie.

Po dwóch spokojnych wdechach, powolnych robimy 30 uciśnięć ma klatkę piersiową w okolicy mostka, około 5 cm 'w głąb' i tak powtarzamy tą czynność dopóki osoba nie odzyska oddechu lub dopóki nie przyjedzie karetka. Jeżeli osoba zacznie się zasłaniać rękoma to znaczy że jednak oddech jest i wtedy trzeba sprawdzić jeszcze raz:)

Trzeba też pamiętać że nie ćwiczy się tego na osobach przytomnych.

Wiem to wszystko z lekcji , mieliśmy 2h z ratownikami:)
2010-04-02T11:58:47+02:00
Należy sprawdzić czy drogi oddechowe są drożne, a jeżeli nie to trzeba je oczyścić, a następnie zastosować sztuczne oddychanie metodą usta-usta.