Odpowiedzi

2010-04-02T11:21:22+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
BaO + 2HNO3 ----> Ba(NO3)2 + H2O
ZnO + 2HCl----> ZnCl2 + H2O
CaO + 2HCl ----> CaCl2 + H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-02T11:24:46+02:00
BaO +2 HNO₃→ Ba(NO₃)₂ + H₂O
tlenek baru _ kwas azotowy(V)→azotan(V)baru + woda

ZnO + 2 HCl→ ZnCl₂ + H₂O
tlenek cynku + kwas solny→chlorek cynku + woda

CaO + 2 HCl→ CaCl₂ + H₂O
tlenek wapnia + kwas solny→chlorek wapnia + woda