Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T11:58:42+02:00
Latwo jest to zrozumiec
a)y=2x-4

wspolczynnik stojacy przy x(w tym przypadku liczba "2") jest to wspolczynnik kierunkowy funkcji, w zaleznosci czy jest to liczba ujemna czy dodatnia jestetesmy wstani okreslic czy wykres funkcjii jest malejacy czy rosnacy. funkcja o tym rownaniu y=2x-4 jest roznaca bo ten wspolczynnik jest dodatni, za to w podpunkcie "b" mamy doczynienia z funkcja malejaca bo wskazuje na to "-3"

wyraz wolny to liczba poza x a przykladzie "a" tą liczba jest "-4".
ta liczba wskazuje nam miejsce w ktorym wykres funkci przecina oś OY( os rzędnych)

i to by bylo na tyle tak mi sie wydaje

W załączniku sa wykresy tych funkcji ale jezeli nie czy ta ci tego to na http://chomikuj.pl/bugatti3 na pierwszej stonie bedzie skan ;]
1 4 1
2010-04-02T12:12:03+02:00
Rozwiązanie w załączniku.
najpierw robimy tabelkę i wpisujemy jakieś wartości w x, najlepiej -2, -1, 0, 1, 2. I podstawiamy je po kolei do wzoru funkcji. Gdy już mamy wyznaczone x i y zaznaczamy punkty w układzie i łączymy je linią :)
2 4 2
2010-04-02T12:24:13+02:00