Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T11:48:37+02:00
A)
x+7=-3
x=-3-7
x=-10
b)
-2,5=-5
1=2
c)
6x-1=-7x-14
6x+7x=-14+1
13x=13
x=1
d)
3x=(x+75)=183-5x
3x+x+5x=75-183
9x=-108
x=-12
e)
2x-2-3x-3=-8
2x-3x=-8+2+3
-x=-3
x=3
f)
4x+24-8=2x+12
4x-2x=12+8-24
2x=-4
x=-2
g)
-3x+6-5=3x+15+4
-3x-3x=15+4-6+5
-6x=18
x=-3
h)
x-1+2x-4+3x-9=4x-8
x+2x+3x-4x=-8+1+4+9
2x=-6
x=-3
Liczę na naj*

5 4 5
2010-04-02T11:51:41+02:00
A) x+7=-3
x=-3-7
x=-10

b)0,5-3=-5
-2,5=-5
równanie sprzeczne (albo brakuje Ci "x")
sprawdź jeszcze raz i jak coś wyślij mi w wiadomości prywatnej to Ci to rozwiążę

c)6x-1=-7x-14
6x+7x=-14+1
13x=-13
x=-1

d)3x=(x+75)=183-5x
3x=x+75-183+5x
3x-x-5x=75-183
-3x=-108
x=36

e)2(x-1)-3(x+1)=-8
2x-2-3x-3=-8
-x=-8+5
-x=-3
x=3

f)4(x+6)-8=2(x+6)
4x+24-8=2x+12
4x-2x=12-16
2x=-4
x=-2

g)-3(x-2)-5=3(x+5)+4
-3x+6-5=3x+15+4
-3x-3x=19-1
-6x=18
x=-3

h)x-1+2(x-2)+3(x-3)=4(x-2)
x-1+2x-4+3x-9=4x-8
6x-4x=-8+14
2x=6
x=3
1 5 1