Odpowiedzi

2010-04-02T11:44:34+02:00
Proces koagulacji można odwrócić poprzez stosowanie soli wapnia i magnezu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T11:47:04+02:00
koagulacja = Wysalanie

Proces te następuje pod wpływem soli metali lekkich i soli amonowych. Jest to proces odwracalny, ponieważ białko jako koloid jest otoczony cząsteczkami wody, Wysalanie to niszczenie otoczki solwatacyjnej wokół cząsteczki, ze względu na to, że lepiej solwatowane są jony wprowadzone do rozwtoru. Dodanie wody powoduje odwrócenie procesu, czyli znów powstanie koloid.
1 5 1