Jedwab naturalny to włókno białkowe zwiezęcego pochodzenia.Natomiast jedwab sztuczny powstaje w wyniku przerobki celulozy.Za pomocą jakiej substancji chemicznej odróżnisz jedwab naturalny od sztucznego?
A.wodorotlenku potasu
B.soli kuchennej
C.octu
D.stężonego kwasu azotowego(V)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T11:49:26+02:00
Rozróżnienia dokonujemy za pomocą stężonego kwasu azotowego, który z białkami pochodzenia zwierzęcego wchodzi w reakcję ksantoproteinową charakteryzującą się zmianą koloru na zółto brunatny.
Odp. D

P.S. Sprawdziłem na własnej skórze :-)
6 4 6
2010-04-02T11:58:14+02:00
Odp. D.stężonego kwasu azotowego(V)
4 3 4
2010-04-02T12:16:42+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Odp. D.stężonego kwasu azotowego(V)
Jest to reakcja ksantoproteinowa
22 1 22