Odpowiedzi

2010-04-02T12:27:55+02:00
Im częściej są stosowane antybiotyki tym jest więcej szans na wystąpienie mutacji powodującej uodpornienie się danego szczepu mikroorganizmów chorobotwórczych na działanie danego antybiotyku.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T13:06:10+02:00
Im ludzie czesciej stosuja antybiotyki, tym bakterie wytwarzaja geny ktore sa oporne na dzialanie antybiotyków ( np niektore bakterie sa oporne na dzialanie penicyliny)
Dzieje sie tak dlatego, ze ludzie bardzo czesto uzywaja antybiotyków, nawet przy najmniejszej infekcji. ponadto nalezy przyjmowac antybiotyk conajmniej 6 dni, az do calkowitego wyeliminowania bakterii chorobotworczej. Wiekszosc ludzi konczy leczenie po stosowaniu 3dniowej kuracji antybiotykiem, co jest czynnoscia zła, bakterie mogą wtedy wytworzyc geny na enzymy odporne na dzialanie antybiotykow( antybiotyki nie moga wtedy zniszczyc sciany komorkowej bakterii)
1 4 1
  • Użytkownik Zadane
2010-04-02T13:11:48+02:00
Bakterie z czasem, jak każde organizmy uodparniają sie na czynniki środowiska. Jeśli przez dłuższy czas działa na nie dany lek, w tym wypadku antybiotyk uodparniają sie na niego tworząc nowe szczepy chorobotwórcze.