Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T12:18:18+02:00
A) 4x-5=2x+3
4*8-5=2*8+3
32-5=16+3
27≠19
Liczba 8 nie spełnia równania

B) 2(x-4)+6=3(x-5)+1
2(-1-4)+6=3(-1-5)+1
2*(-5)+6=3*(-6)+1
-10+6=-18+1
-4≠-17
Liczna -1 nie spełnia równania

C) 5(3X-5)-4(2x-7)=20
5(3*0-5)-4(2*0-7)=20
5*(-5)-4*(-7)=20
-25+28=20
3≠20
Liczba 0 nie spełnia równania
1 5 1
2010-04-02T12:22:30+02:00
Najpierw oblicze ile wynosi x a następnie zobaczymy czy to się zgodzi.
A) 4x-5=2x+3 :8
2x=8
x=4
Tutaj na pewno się nie zgodzi.
B) 2(x-4)+6=3(x-5)+1 :-1
2x-8+6=3x-15+1
-x=-14+8-6
-x=-12
x=12
Też się nie zgodzi.
C) 5(3X-5)-4(2x-7)=20 : 0
15x-25-8x+28=20
7x=17
x=17/7
Też się nie zgodzi. Żadne z tych cyfr nie pasuja do tych równań.
1 5 1
2010-04-02T12:23:54+02:00
1.4x-5=2x+3 :8
27=19
nie spelnia

2x=8
x=4

2. 2(x-4)+6=3(x-5)+1 :-1
2x-8+6=3x-15+1
-4=-17
nie spełnia

2x-3x=-15+1+2
-x=-13
x=13

3. 5(3X-5)-4(2x-7)=20 : 0
15x-25-8x+28=20
3=20
nie spełnia

7x=20-3
7x=17
x=17/7
x=2 i 3/7
1 5 1