Odpowiedzi

2010-04-02T12:22:52+02:00
Wzmacniamy organizm i swoją wydajność układów poprzez ćwiczenia fizyczne np. biegając wzmacniamy mięśnie i wydajność układu krążenia, a przez skakanie czy granie w piłkę ćwiczysz swoją równowagę i zwinność.
8 2 8
  • Użytkownik Zadane
2010-04-02T12:29:45+02:00
Aktywność fizyczna wpływa na zdrowie i jak na psychikę.Sprawność fizyczna to nie tylko osiąganie sukcesów sportowych. lecz przede wszystkim umiejętności pokonywania wysiłku fizycznego związanego z codziennymi czynnościami. Aby utrzymać dobrą kondycję fizyczną, na którą składa się siła, elastyczność, giętkość oraz wytzrymałość, należy uprawiać ćwiczenia fizyczne co najmniej 3 razy w tygodniu. Systematyczne ćwiczenia wzmacniają mięśnie,kości, stawy, a co za tym idzie przyczyniają się do zachowania prawidłowej postawy ciała.Cwiczenia korzystnie wpływają na wydolność płuc i serca. Systematyczne,odpowiednie dla wieku ćwiczenia podnoszą sprawność fizyczną.
Przykłady ćwiczeń:
-rozciąganie,granie,cwiczenie na w-f co najmniej 3 razy w tygodniu
- wykonywanie codziennych czynności np. sprzątanie,odkurzanie itp,.
-przejażdżka rowerem
-skakanie na skakance
-jazda na rolkach
bieganie
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T13:03:22+02:00
Aktywność fizyczna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, takim jak choroba wieńcowa, nadciśnienie, cukrzyca.Aktywność fizyczna, przede wszystkim u ludzi w wieku średnim i starszych wydłuża ich życie, zapobiega przedwczesnej śmierci i poważnym chorobom.
Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie umysłu,zmniejsza niepokój, poprawia jakość snu, nawet w organizmie będącym pod wpływem stresu. Regularne ćwiczenia fizyczne mogą obniżyć ryzyko depresji u osób starszych.
Ćwiczenia fizyczne dają nam:
-obniżają ciśnienia krwi
-obniżają ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, -chronią przed osteoporozą,
-zwiększają ilość masy kostnej,
-redukują tłuszczową masy ciała,
-poprawiają samopoczucie,
Cwiczenia ,które możemy wykonywac:
Energiczny, szybki trzydziesto minutowy marsz każdego dnia albo przez większość dni w tygodniu,
Zrezygnować z windy i wchodzić po schodach,
Zamiast jeździć autobusem lub samochodem, można pokonać trasę pieszo.
Jazda na rowerze.
Tenis stołowy.
Piłka siatkowa.
Gimnastyka.
Tenis ziemny.
Badminton.
Taniec .
Piłka koszykówka .
Piłka nożna.
Pływanie .
Narciarstwo biegowe.
Areobik.
Bardzo istotna jest w podejmowaniu treningów systematyczność.

6 4 6