Palma ma długość 1m 56 cm.Rodzice przychodzą i wybierają palmę.Mają do wyboru:
Cennik palm:
od 1,2 m - 1,4 m - 27 zł
od 1,4 m - 1,6 m -35 zł
Wybierają palmę.Okazuje się, że jest to ostatnia palma o takiej wysokości i niestety jest lekko uszkodzona. Sprzedawca obniża im cenę o 15%.
1.Ile kosztowała palma przed przeceną?
2.O ile złotych sprzedawca obniżył cenę palmy?
3. Ile kosztowała palma po przecenie?


3

Odpowiedzi

2010-04-02T12:35:26+02:00
1.Ile kosztowała palma przed przeceną? - 35zł
2.O ile złotych sprzedawca obniżył cenę palmy? o 5,25zł
3. Ile kosztowała palma po przecenie? 29,75zł

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T12:36:48+02:00
Przed przeceną= 35 zł
15%=0,15 0,15*35=5,25 o tyle obniżył cenę
35-5,25=29,75 tyle zapłacili po obniżce
2010-04-02T12:40:56+02:00
1. palma kosztowała przed obniżką 35 zł
2. sprzedawca obnizył palmę o 5,25 zł
3. Palma po przecenie kosztował 35-5,25=29,75 zł