Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T12:41:08+02:00
Al2(SO4)3 siarczan (VI) glinu


Kurcze ja to biore na logike.
skoro mamy AlSO no to juz wiemy ze to bedzi sol.
a SO napewno bedzie SO3 albo SO4.
wiemy ze reszta kwasowa jest 2 wartosciowa no to przy Al bedzie2 . aaa z kolei Al jest 3 wartosciowe wiec reszte kwasowa trzeba wziac w nawias i wstawic 3. a zeby do reszy pasowało no to przy O ma byc 4.
1 5 1
2010-04-02T12:48:43+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
X:z=1:6, x:y=2:3, więc
x:y:z=2:3:12
Wzór ogólny ma postać: Al2S3O12
Wzór sumaryczny ma postać: Al2(SO4)3
2 3 2