1.Która z figur jest środkowo symetryczna?
a. trójkąt równoboczny
b. równoległobok
c. półprosta
d. trapez równoramienny
2. Który z punktów jest symetryczny do punktu A = ( -3;5) względem osi X?
a. ( -3;5)
b. (3;5)
c. ( 3;-5)
d. ( -3;-5)
3. Oblicz a i b wiedząc, że punkty A= ( a + 1;2) i B = ( 2; b - 1 ) są symetryczne względem początku układu współrzędnych.

2

Odpowiedzi

2009-11-01T20:15:15+01:00
1. Która z figur jest środkowo symetryczna?

ODP : trójkąt równoboczny




2. Który z punktów jest symetryczny do punktu A = ( -3;5) względem osi X?

ODP : ( -3;-5)



:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:29:51+01:00
1.Która z figur jest środkowosymetryczna?
odp: równoległobok

2. Który z punktów jest symetryczny do punktu A = ( -3;5) względem osi X?
odp: (-3;-5)

3. Oblicz a i b wiedząc, że punkty A= ( a + 1;2) i B = ( 2; b - 1 ) są symetryczne względem początku układu współrzędnych.

Obrazem punktu A=(x,y) w symetrii środkowej względem początku układu współrzędnych jest A'=(-x,-y), czyli robimy układ równań:

a+1=-2
2=-(b-1)

a=-3
b=-1

a więc punkt A=(-2;2), zaś punkt B=(2;-2)