O godzinie 17:15 rowerzysta wyjechał z Żabkowa do odległego o 15km Boćkowa. Pierwsze 2,5km przejechał w ciągu 8 minut. Czy jadąc w tym tempie, ma szansę zdążyć na spotkanie wyznaczone w Boćkowie na godzinę 18:00?

Ułóż równanie w proporcjonalności.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T13:17:56+02:00
O godzinie 17:15 rowerzysta wyjechał z Żabkowa do odległego o 15km Boćkowa. Pierwsze 2,5km przejechał w ciągu 8 minut. Czy jadąc w tym tempie, ma szansę zdążyć na spotkanie wyznaczone w Boćkowie na godzinę 18:00?

2,5km w 8min
15 km---x
x=15*8/2,5
x=48 min

17.15+48min=18.03
nie zdąży
91 4 91
niby nie zdąży ale znając ludzi to ten z kim on sie maspotkać teżnpewno na czas nie przyjdzie więc według mnie zdąży :D
2010-04-02T13:19:34+02:00
17. 15 - początek
15 km - całość trasy.
2,5 km * 6 = 15 km
6 * 8 = 48 min
17:15 + 48 min = 18:03
Odp : rowerzysta nie zdąży na czas, spoźni się o 3 minuty :)
57 4 57