Odpowiedzi

2010-04-02T13:27:11+02:00
0,7x-3 +1,1x= 2,1x + 0,6
0,7x+1,1x -3 =2,1x + 0,6 //-0,6
1,8x -3,6= 2,1x //-1,8x
-3,6=0,3x //*10/3
x= -3,6 *10/3
x= -36/10 *10/3
x=-12

No mniej więcej tak ;]
X równe jest -12.

/- dzielenie
// działanie po obu stronach równania
* mnożenie
  • imva
  • Początkujący
2010-04-02T13:30:24+02:00
0,7 - 3 +1,1 x=2,1x + 0,6
1,8x-3=2,1x + 0,6 /-1,8x
-3=0,3x + 0,6 /-0,6
-3,6=0,3x
-12=x
a wiec to jest rownanie przenosisz iksy do iksow a liczby do liczb tak aby wszydstko bylo po przeciwnych stronach,nastepnie pozbywasz sie tego co nie potrzebne dzielac i odjemujac i zostaje ci w koncu wynik ile wynosi x czyli x=-12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T13:31:25+02:00
0,7x-3+1,1x=2,1x+0,6

najpierw redukuję wyrazy podobne po obu stronach:
1,8x-3=2,1x+0,6

teraz przenoszę "x" na prawą stronę, zaś liczny na lewą (zmiana strony równa zmianie znaku):
-3-0,6=2,1x-1,8x
wykonuję działania:
-3,6=0,3x
dzielę całość przez wartość przed "x":
-3,6=0,3x/0.3
x=-12
Mogę jeszcze sprawdzić:
1,8*12-3=2,1*12+0,6
-21,6-3=-25,2+0,6
-24,6=-24,6