1. Wyobraź sobie, że Mieszko I nie przyjął chrztu. Jak twoim zdaniem potoczyłyby się losy jego państwa? (nie chodzi o opowiadanie, tylko kilka zdań wystarczy ;])
2. Czy chcielibyście być poddanymi Mieszka I? (Odpowiedź oczywiście z uzasadnieniem ;) )

Pozdrawiam wszystkich ;>

3

Odpowiedzi

2010-04-02T13:32:32+02:00
Gdyby Mieszko nie przyjął chrztu to Polska była by najeżdżana przez inne kraje katolickie w celu chrystianizacji. została by podbita przez jakiś kraj. Nie chciałbym żyć w kraju mieszka ponieważ trzeba było wtedy płacić wysokie podatki i była groźba najazdu wrogiego państwa. W razie choroby nie miał by mnie kto wyleczyć.
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T13:34:31+02:00
1.Jeśli Mieszko nie przyjąłby chrztu losy Polski mogłyby się potoczyć o wiele gorzej.
Trudniej byłoby zjednoczyć kraj, a państwa sąsiednie (szczególnie Czechy i Niemcy) miałyby doskonały i uzasadniony w oczach ówczesnego 'świata' pretekst do zaatakowania Polski. Państwo nasz w krótkim czasie rozpadłoby się i zostało podbite przez wrogów.
2.Nie chciałbym być poddanym Mieszka I. Większość ludzi żyła wtedy w tragicznych warunkach, gdzie dosłownie każdego dnia musieli walczyć o przetrwanie. Nawet wyższe warstwy nie miały prostego życia - brak technologii, intrygi i krótkie życie ludzkie nie zachęcają do życia w tamtych czasach.
6 5 6
2010-04-02T13:37:32+02:00
1. W tamtych czasach naród, który nie przyjął chrztu nie był brany pod uwagę. Mieszko przyjął wiarę od Czech, gdyby tego nie zrobił nie mielibyśmy głosu. Przyjmując chrzest zdobyliśmy uniezależnienie od Niemiec i cesarza Ottona.
2. Chciałabym być poddaną Mieszka I, ponieważ był dobrym księciem i dbał o swoich poddanych.
4 2 4