Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:16:55+01:00
Palaczowi grozi wiele chorób:
1. Nowotwory złośliwe:
• Rak płuc,
• Rak wargi, języka, jamy ustnej, przełyku i krtani,
• Rak pęcherza moczowego,
• Rak nerki,
• Rak trzustki

2. Układ sercowo- naczyniowy:
• Choroba niedokrwienia serca,
• Zawał serca,
• Miażdżyca naczyń krwionośnych,
• Nadciśnienie tętnicze

3. Układ oddechowy:
• Przewlekłe zapalenie oskrzeli
• Gruźlica

4. Układ nerwowy
• Udar mózgu

5. Układ pokarmowy
• Wrzody żołądka oraz dwunastnicy
• Przepukliny jelitowe.

Poza tym człowiek palący ma tak zwana twarz nikotynową, zęby palacza, mniejszą potencję seksualną i płodność a także grozi mu katarakta.
1 5 1
2009-11-01T20:20:43+01:00
W dymie znajduje się około 60 substancji o działaniu rakotwórczym.

Dym tytoniowy składa się z ok. 4000 pierwiastków oraz związków chemicznych. Działają w jamie ustnej i drogach oddechowych, gdzie się odkładają lub wchłaniają się do krwi z ust i płuc działając na cały organizm. Dym wywiera toksyczny wpływ na:
a) masę ciała
b) długość życia
c) rozrodczość oraz układy: oddechowy, krążenia, trawienia oraz odpornościowy.
1 5 1