Opisz z uwzglednieniem por roku najwyzszych i najnizszych temperatur,amplitudy,opadow oraz regionow wystepowania z uwzglednieniem roslin i zwierzat
a) równikowy wilgotny
b)pustynny goracy
c)srudziemnomorski
d)subpolarny
e)polarny


BŁAGAM ZROBCIE TO

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T15:02:35+02:00
Hej :)
mogę to opisac w formie tabelki, bo tak mielismy na lekcji:
Strefa klimatyczna :
strafa klikamtow zwrotnikowych
-rownikowy wilgotnie mokry
-podrownikowy wuilgotny z odmana wybitnie sycha
cacha klimatu:
sr. temp. wszystkich mies. wyn powyzesj 20 ' C
bardzo male roczne i dobowe ampitudy temperatury
duze opady zwiazne z zenitalnym polozeniem slonca


Strafa klim. zwrotnikowych
wilgotny z odmiana kontynentalna
kontynantalny suchy z odmiana wybitnie sucha
srednie temperatura wszytkich mies 20'C
temp. najchlodnijeszego miej wyn 10'C
duze dobowe ampitudy temperatury zwlaszcza w klimacie suchym
w klimacie suchym opady ss sporadyczne lib calkowicie ich brak


strefa klim podzwrotniokowych
morski
przejsciowy
kontynanatalny suchy z odmiana wybitnie sucha
srednia roczna temp. d 0 do 10 'C
temp najcieplejszego mies przekracza 10 ' C
_________________________________
grupa A
- morski
-przejsciowy
- kontynantalny suchy z odmiana wybitnie kontynentalne
charakteryzuje sie;
a klimatach kontynentalnych roczan amplituda temperatury wyn. powyzesz 25' C
a w skrajnie kontynentalnych powyzej 35 'C
w klim. morskim opady sa sporadyczne lub calkowuicie ich brak
w klim morskim opady sa sporadyczne z przewaga jesienno zimowa
w klim przejsciowym i kontynentalnym oraz monsunowym max. oPADY sa w lecie
w grupie klim . cieplych A srednia temp. 3 mies. wyn 15'C


strefa klimatow okolobiegunowych
- subporany
-polarny
charakteryzuje sie
sr. roczna temp. pow. 0 'C
sr temp. najcieplejszego miej pow. 10'C
a w klimacie polarnym sr roczna temp najcieplejszego miej wyn powyzej 0'C

mam nadzieje ze pomoglam jak cos jest nieoczywiste
to pisz sorki za błędy
pozdrawiam :)
1 4 1
2010-04-02T15:12:28+02:00
Równikowy wilgotny- średnia roczna opadów sięga 2000mm, występują tu wiecznie zielone lesy równikowe

pustynny goracy (zwrotnikowy suchy?) - bardzo małe opady , pustynie, wysokie temperatury w dzień i niskie w nocy

śródziemnomorski- suche lato i wilgotna zima , rośnie makia (wieczne zielone, twardolistne zarośle) , opady siegaja do ok 100mm na miesiac

subpolarny - w najcieplejszym miesiącu temperatura podnosi się tam do kilku stopni Celsjusza powyżej zera, tundra, miesięczna temp. najcieplejszego miesiąca nie przekracza tam 10°C, natomiast suma roczna opadów waha się w granicach 250-350 mm

polarny to najsurowszy klimat na kuli ziemskiej, głównie ze względu na niskie temperatury powietrza - w środkowej części Antarktydy (półkula południowa) przeciętna temperatura w zimie wynosi ok. -60°C do -70°C, w lecie nieco cieplej od -30°C do -50°C, tundra

Mam nadzieję że pomogłam ;)
1 3 1