W trójkącie ABC poprowadzono trzy proste równoległe do podstawy AB, dzielące bok BC na cztery odcinki równej długości. Suma długości odcinków tych prostych zawartych w trójkącie ABC jest o 6 dm większa od podstawy AB. Oblicz długość boku AB.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T15:34:43+02:00
A+b+c=6
z Talesa
a|x=b|2x=c|3x=d|4x /*x
a=b|2=c|3=d|4
b=2a
c=3a
d=4a
a+2a+3a=6
6a=6
a=1
d=4

Odpowiedz: Długośc boku AB wynosi 4cm
PS taka kreska| oznacza ze 2 podzielic na x(jest to kreska ułamkowa);)











1 1 1
2010-04-02T16:07:24+02:00
A+b+c=6
a|x=b|2x=c|3x=d|4x /*x
a=b|2=c|3=d|4
b=2a
c=3a
d=4a
a+2a+3a=6
6a=6
a=1
d=4

Odp: Długość boku AB wynosi 4cm .
1 1 1