Wyłacz w liczniku wspolny czynnik, a nastepnie uprosc wyrazenie.


a) 3x+12 b) 8y-4 c) -10a+15 + 12a-18
________ ________ __________ _________
3 4 5 6

d) 14x-21 - 64 - 16x
_________ _________
7 8

wrazie co ta linia _____ to kreska ułamkowa daje naj


3

Odpowiedzi

2010-04-02T15:04:05+02:00
A) x+2:3
b) 4(2y-1) /4 = 2y-1
c) -5(2a-3) /5 + 6(2a-3) /6 = -2a+3+2a-3=0
d) 7(2x-3) /7 - 16(4-1) /8 = 2x-3-8+2= 2x-9

/3 - dotyczy licznika - nie tylko ułamka z którym graniczy
23 4 23
2010-04-02T15:04:47+02:00
A)3x+12 3(x+4)
________ = _________= x+4
3 3

b) 8y-4 4(2y-1)
________ =__________=2y-1
4 4

c) -10a+15 + 12a-18 = 5(-2a+3) + 6(a-3)= -2a+3+a-3=-a
d) 14x-21 - 64 - 16x= 7(2x-3) -8(8+2x)=2x-3-8-2x=-11

nie bardzo mogłam zrozumieć o co chodzi z tym dzieleniem więc jak coś to pisz:)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T15:39:23+02:00
A) 3x+12 /3=3(x+4)/3=x+4
b) 8y-4/4=4(2y-1)/4=2y-1
c) -10a+15/5=5(-2a+3)/5=-2a+3
12a-18/6=6(2a-3)/6=2a-3
d) 14x-21/7=7(2x-3)/7=2x-3
64 - 16x/8=8(8-2x)/8=8-2x
9 3 9