Oblicz siłę ciężkośći działającą na ciało w pobliżu ziemi przyjmij że wartość przyśpieszenia ziemskiego g=10(metrów na sekundę kwadrat) pozostałe dane znajdziesz w tabeli.

a) nazwa ciała - masa - obliczenia siły ciężkośći
b) moneta 1 gr 1,64g ...........................
c) piłka do tenisa 58g ...........................
d) człowiek 73kg ............................
e) koń 500 kg ............................
f) rakieta 300t .............................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T16:11:52+02:00
B) 1,64g = 0,00164 kg
F = m*g = 0,00164 kg * 10 N/kg = 0,0164 N
c) 58g = 0,058kg
F = m*g = 0,058 kg * 10 N/kg = 0,58 N
d) F = m*g = 73 kg * 10 N/kg = 730 N
e) F = m*g = 500 kg *10 N/kg = 5000 N
f) 300t = 300 000 kg
F = m*g = 300 000 kg * 10 N/kg = 3 000 000 N
2 3 2
2010-04-02T16:13:11+02:00
B)1,64g*1/1000=0,00164kg
F=m*g=0,00164kg*10=0,0164N
c)58g=0,058kg
F=0,058kg*10=0,58N
d)F=73kg*10=730N
e)F=500kg*10=5000N
f)300t=300000kg
F=3000000kg*10=30000000

Liczę na naj*
1 5 1