Zad1.
Bartek jest o 4 lata młodszy od siostry. Za sześć lat będą mieli w sumie 34 lata. Ile lat ma każde z nich obecnie ??

zad2.
Za 5 lat ojciec będzie cztery razy starszy od syna i razem będą mieli 55 lat. Ile lat ma obecnie każdy z nich ?

zad3.
Za 10 lat ojciec z synem będą mieli razem 100 lat.Przed 10 laty syn był cztery razy młodszy od ojca. Ile lat ma obecnie każdy z nich ?



Dam naj ; - ]

2

Odpowiedzi

2010-04-02T16:21:56+02:00
1.
B - wiek Bartka obecnie
S - wiek siostry obecnie

B=S-4
B+6+S+6=34 (układ równań)

Rowiązanie układu:
B=9
S=13

2.
Teraz: ojciec-O, syn-S
Za 5 lat: ojciec-O+5, syn-S+5

O+5=4(S+5)
O+5+S+5=55 (układ równań)

S=6
O=39

3.
Teraz: ojciec-O, syn-S
Za 10 lat: ojciec-O+10, syn-S+10
Przed 10 latami: ojciec- O-10, syn - S-10

O+10+S+10=100
O-10=4(S-10) (układ równań)

S=22
O=58
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T16:25:32+02:00
Zad1.
b+4=s
(b+6)+(s+6)=34
b+s+12=34
b+(b+4)+12=34 /-12
2b+4=22 /-4
2b=18 /:2
b=9
s=9+4=13
bartek ma 9 a siostra 13
zad2
5+5 = 10
55 - 10 = 45
45 : 5 = 9 -syn
9 * 4 = 36 -ojciec
spr.
36 + 9 + 10 = 55
Syn ma 9 a ojciec 36
zad3
10 + 10 = 20
100 - 20 = 80
80 : 5 = 16 -syn
16 * 4 = 64 -ojciec
spr.
64 + 16 + 20 = 100
Syn ma 16 a ojciec 64