Odpowiedzi

2009-11-01T20:35:36+01:00
70% z X = 28kg
0,7 * X=28 | : 0,7
X = 28/0,7
X = 280/7
X = 40
40 - 28 = 12
odp.: trzeba dołożyć 12 kg innego metalu.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T00:45:38+01:00
Ile kilogramów metalu innego niż srebro należy dodać do 28kg czystego srebra ,aby otrzymac stop o 70% zawartości zrebra

x- masa stopu
70%x=28
więc 30%x to inny metal
0,7x=28 /:0,7
x=40
0,3*40=12 kg
Należy dodać 12 kg innego metalu.
7 4 7