Podczas mroźnej zimy uczniowie planowali urządzić lodowisko na boisku szkolnym. Ma ono kształt prostokąta o wymiarach 24 m i 35 m. Na każdy metr kwadratowy boiska uczniowie planowali wylać 40 litrów wody. Woda miała być dowożona cysterną o pojemności 5000 litrów.
Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko?
Ile najmniej razy musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieźć całą potrzebną wodę?



NAPISAĆ WSZYSTKIE OBLICZENIA , INACZEJ ODPOWIEDŹ ZOSTANIE USUNIĘTA !!
z góry dzięki ; ** ; dd

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T16:29:36+02:00
24*35=840 m² - powierzchnia boiska

840*40=3360 l - tyle wody potrzeba

33600:5000=6,72

odp. Uczniowie planowali wylać 3360 l wody
Cysterna musi przyjechać co najmniej 7 razy.
81 4 81
2010-04-02T16:33:02+02:00
Jakie jest pole boiska?
P=a*b
P=24m*35m=840m²
Ile litrów wody uczniowie planowali wylać na całe boisko?
(840m²/1m²)*40l=840l*40l=33600l
Ile najmniej razy musiałaby przyjechać cysterna, aby przywieźć całą potrzebną wodę?
33600l/5000l=6,72≈7
Odp.: Aby przywieźć całą potrzebną wodę cysterna musiałaby przyjechać 7 razy.
31 4 31
thx
oco chodzi (840'2/1m'2)
za dużo pisania koleś ;)