Akwarium o wymiarach takich, jak podano na rysunku ( 15dm x 6 dm x 4 dm [4 dm to wysokosc akwarium) , Wojtek napełnił woda do połowy. Wkutek parowania poziom wody po kilku dniach osiagnął wysokość 2,8 dm. Ile litrow wody wyparowało ?

Wartość, o ktorą obniżył sie poziom wody :
....... - ........ = ............
Objetosc wody, ktora wyparowała:
........ * ......... * .......... =

Cwiczenia gim 1 Matematyka policzmy to razem str. 27 cw. 12

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:30:33+01:00
Wartosc o ktora obnizyl sie poziom wody
4dm-2,8dm=1,2dm
9 3 9
2009-11-01T20:35:11+01:00
V1 = 15*6*4 =360 , V1 = 360 dm^3
V2 =0,5* V1 = 180 dm^3
V3 = 15*6* 1,8 = 162 ( dla 2,8 nie ma sensu)
V3 = 162 dm^3
V2 - V3 = 180 - 162 = 18
Odp.Wyparowało 18 dm^3 wody.
uwaga : jeżeli wysokość akwarium = 4 dm, to połowa wysokości
= 2 dm. Zatem po wyparowaniu wysokość pozostałej wody musi być mniejsza od 2 dm.Dlatego wziąłem 1,8 dm.
10 3 10
2009-11-01T20:38:52+01:00
Wartość o którą obniżył się poziom wody to
4dm-2,8dm=1,2dm ...
Objętośc....to
18 dm3 wody.
6 2 6