Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:30:19+01:00
1. układ pokarmowy: przełyk, żołądek, jelita, odbyt, wątroba, trzustka;
2. układ oddechowy: narządy biorące udział w transporcie powietrza: jama nosowa, krtań tchawica, oskrzela; narząd wymiany gazowej - płuca,
3. układ krwionośny: serce,
4. układ hormonalny: gruczoły dokrewne: szyszynka, przysadka mózgowa, tarczyca, przytarczyce, grasica, trzustka, nadnercza, jądra, jajniki
5. układ wydalniczy: nerki, moczowody, pęcherz moczowy, cewka moczowa,
6. układ nerwowy: mózg rdzeń kręgowy, nerwy mózgowe i rdzeniowe; narządy zmysłów: oko, ucho, kubki smakowe, receptory węchu,
7. układ powłokowy: skóra
8. układ rozrodczy: żeński - jajniki, jajowody, macica, pochwa, wargi sromowe większe i mniejsze, łechtaczka, gruczoły przedsionkowe; męski - jądra, najądrza, nasieniowody, pęcherzyki nasienne, przewody wytryskowe, gruczoł krokowy, gruczoł opuszkowo-cewkowy, pręcie, moszna;
9. układ ruchowy: mięśnie, kości.
11 4 11
wymień układy narządów człowieka
2009-11-01T20:35:41+01:00
Układ:
- pokarmowy -
jama ustna > przełyk > żołądek > dwunastnica > jelito cienkie > wątroba > trzustka > jelito grube

- nerwowy -
mózgowie > rdzeń kręgowy > zakończenia nerwowe (neurony)
- kostno szkieletowy -
kości
- krążenia -
żyły > aorty > tętnice > serce
- mięśniowy -
płaskie > okrężne > dwugłowe > czworogłowe > trójgłowe > szerokie > krótkie > długie
5 3 5
2009-11-01T20:39:21+01:00
- układ pokarmowy: żołądek, jelita, trzustka;
- układ oddechowy: jama nosowa, krtań tchawica
- układ krwionośny: serce,
- układ hormonalny: gruczoły dokrewne: szyszynka, przysadka mózgowa, tarczyca, przytarczyce,
- układ wydalniczy: nerki, moczowody, pęcherz moczowy,
- układ nerwowy: mózg rdzeń kręgowy, ; narządy zmysłów: oko, ucho, kubki smakowe, receptory węchu,
- układ powłokowy: skóra
- układ rozrodczy: żeński - jajniki, jajowody, macica, łechtaczka, gruczoły przedsionkowe; męski - jądra, najądrza, nasieniowody, pęcherzyki nasienne, przewody wytryskowe, gruczoł krokowy, gruczoł opuszkowo-cewkowy, pręcie, moszna;
- układ ruchowy: mięśnie, kości.
nie wszystko wypisałam ale mysle ze sie przyda :}
Pozdrowionka ;]]
5 3 5