Odpowiedzi

2010-04-02T18:41:23+02:00
5x-5=0 /+5
5x=5 / ;5
x=1

2(x-2)=0
2x-4=0 /+4
2x=4 /;2
x=2

2(5x+2)=12
10x+4=12 /-4
10x=8 /;10
x=0,8


2(6x-2)=-2
12x - 4 = (-2) / +4
12x=2 /;12
x= 1/6

x-4=1 /+4
x=5
2010-04-02T18:41:59+02:00
5x-5=0
5x=5
x=1

2(x-2)=0
2x-4=0
2x=4
x=2

2(5x+2)=12
10x+4=12
10x=8
x=0,8

2(6x-2)=-2
12x-4=-2
12x=2
x=1/6

x-4=1
x=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T18:56:20+02:00
Znaczek "/" oznacza że dane działanie jest wykonywane po obu stronach równania, a te działania w nawiasach zazwyczaj robi się w pamięci

a) 5x-5 =0 /+5
(5x-5+5 =0 +5)
5x=5 / *(1/5) lub / :5 wychodzi na to samo
(5x:5 =5:5)
x=1

b)2(x-2)=0 najpierw wykonujemy działania na jednomianach, a potem rozwiązujemy równanie
2x-4 =0 /+4
(2x+4=0+4)
2x=4 /:4
(2x:4=4:4)
0,5x = 1 /:0,5
(0,5x:0,5= 1:0,5)
x=2

c)2(5x+2)=12
10x +4=12 /-4
10x=8 /:10
x=0,8

d) 2(6x-2) =-2
12x -4 =-2 /+4
12x=2 /:12
x=1/6 (w ułamku zwykłym bo 2/12 się skraca)

lub:
początkowe równanie podzielić stornami przez 2 ----> 6x-2=-1
6x -2 =-1 /+2
6x=1 /:6
x=1/6

e)x-4=1 /+4
x=5