Za pełne rozwiązanie tego zadania daję NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zadanie:
Podstawą prostopadłościanu jest prostokąt o bokach 6 cm i 5 cm. Jaką wysokość powinien mieć ten prostopadłościan, aby pole jego powierzchni całkowitej było równe 280cm2 (centymetr kwadratowy).

Daję NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-02T18:50:47+02:00
A=5 cm
b=6 cm
c=?
P=280 cm^2

P=2ab+2ac+2bc
280=2*5*6+2*5*c+2*6*c
280=60+10c+12c
22c=280-60
22c=220
c=220/22
c=10 cm

Spr.
P=2*5*6+2*5*10+2*6*10
P=60+100+120
P=280 cm^2
Odp.
Wysokość jest równa 10 cm.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T18:57:21+02:00
Pc=2Pp + Pb

W tym przypadku mamy tylko 2 Pp

Pp= 6 * 5
Pp= 30
2Pp= 60


Pc=280
2Pp= 60

Pc - 2pp = Pb

280 - 60 = 220

Pb = 220
Pb = 2 * (5*x) - 2 * ( 6 * x)
Pb= 10 x + 12 x
Pb = 22 x
220 = 22 x /:22
x=10 cm
x= h


Odp: Wysokość musi mieć 10 cm.

Chyba dobrze, a jeżeli nie to poprawię.
2010-04-02T18:58:38+02:00
Pc=2ab+2aH+2bH
280=2*5*6+2*5*H+2*6*H
280=60+10H+12H
22H=280-60
22H=220
H=220/22
H=10 cm
Odp.Wysokosc wynosi 10 cm:)pozdr