Odpowiedzi

2010-04-02T19:23:44+02:00
Gdzie mieszkała Pani w czasie wojny i czym się Pan wtedy zajmował?
Czy podczas pobytu w rodzinnej wsi była Pani okradana lub bity?
Była Pani świadkiem zbiorowych egzekucji?
Jakie były główne powody mordów?
Czy doświadczyła Pani mimo wszędzie obecnego okrucieństwa miłosiernych i szlachetnych czynów?
A czy ma lub miała Pani jakieś problemy zdrowotne, które wynikły z udziału w II wojnie światowej?
Czy walka w obronie Polski była trudnym zadaniem?
Czy, gdyby miała Pani wybór, walczyłby Pan ponownie?
Jak dziś ocenia Pani II wojnę światową?
proszę o naj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T19:24:31+02:00
1. Jak przebiegały działania wojenne na Podlasiu?

2. Na pewno też w jakiś sposób przeciwstawiałaś się Niemcom. Opowiedz w jaki sposób tego dokonywałaś?

3. Czy widziałaś śmierć człowieka? Powiedz jakie uczucia towarzyszyły ci w tamtych chwilach.

4. Podczas II Wojny Światowej byłaś w śmiertelnym zagrożeniu. Jak ci się udało uniknąć śmierci?

5. Czy pamiętasz jak rekrutowano do obozów koncentracyjnych? Powiedz mi czy poznałaś kogoś, komu udało się z niego wydostać? Jeżeli nie, to w jaki sposób udało ci się uniknąć poboru do obozu?

6. Jak zdobywaliście jedzenie ? To były ciężkie czasy, więc nawet jedzenie stanowiło problem.

7. Powiedz jak dowiedziałaś się o wojnie w Polsce i kiedy nastąpiły pierwsze naloty na twoje miasto?

Myślę, że to będzie długi wywiad.

Pozdrawiam ;)
1 4 1
2010-04-02T19:29:44+02:00
Np.
1.O co było trudno podczas wojny?
2.Gdzie się ukrywali?
3.Czego nie wolno było robić pod żadnym pozorem?
4.Czy słyszała już wtedy o Katyniu?
5. gdzie mieszkała w czasie wojny i czym się wtedy zajmowała?
6. Czy była świadkiem zbiorowych egzekucji?
7.Czy często głodowała wraz z rodziną?
8.Czy kiedyś mimo wojny poznała jakąś dobrom osobę?
9.Jak dziś ocenia II wojnę światową?
10.Co zdaniem babci z powodu 2 Wojny Światowej przyczyniło się to takiej a nie innej Polski?
2 5 2