Budowa i funkcje układu limfatycznego

to ma być referat dość obszerny można korzystać z internetu referat ma być solidny i porządny aby był warty tych 20 pkt za to zadanie potrzebny mi jest jak najszybciej jest to możliwe proszę o szybkie rozwiązanie

2

Odpowiedzi

2010-04-02T19:31:26+02:00
Układ limfatyczny składa się z:
otwarte naczynia limfatyczne,
tkanki limfatycznej
węzłów chłonnych
grudków chłonnych
grasicy
migdałków
śledziony.
jego zadaniem jest transportowanie limfy. Chroni przed zakażeniami. Cyrkuluje płyny ustrojowe. w węzłach produkuje białe ciałka krwi. potrafi też zwalczać inne bakteria i zarazki. odprowadza limfę do krwi. dzięki limfie zbiera on substancje toksyczne i odprowadza je do węzłów chłonnych, skąd są transportowane do nerek i usuwane z organizmu. zapobiega powiększaniu się cellulitu. wytwarza on przeciwciała które pomagają w odporności organizmu. Im bardziej jest on zdrowy tym mamy silniejszą odporność.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T19:41:39+02:00
Inną nazwą układu limfatycznego jest układ odpornościowy lub immunologiczny .
Elementy budowy układu limfatycznego:
1. Migdałki
2. Grasica- jest to narząd wieku dziecięcego
3. Śledziona
4. Więzły chłonne
5. Przewody limfatyczne
6. Limfa- chłonka, płyn, który krąży w naczyniach limfatycznych ma on lekko żółtawą barwę, tłusty w dotyku, zawiera substancje odpornościowe
Substancje odpornościowe
1. Granulocyty
a) obojętnochłonne ( neutrofilie)
b) kwasochłonne ( eozynofile)
c) zasadochłonne ( bazofile)
2. Makrofagi- typ B
3. Limfocyty- typ A
a) pomocnicze (Th)
b)cytotoksyczne (Tc)
c) supresorowe
Rola układu odpornościowego
- obrona organizmu przed patogenami
- produkowanie przeciwciał

My to mieliśmy wszystko na lekcji ;) mam nadzieję że pomogłam ;)
7 3 7