Odpowiedzi

2009-11-01T20:37:22+01:00
Składanie ofiar z ludzi i zwierząt
Spalanie ludzi na stosach
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-02T00:41:43+01:00
- Wigilię św. Jana obchodził lud obrzędami , które sięgały prastarych czasów pogańskich ku czci słońca, które czczono jako bóstwo.
-Dożynki, albo jak się obecnie często nazywa święto plonów są prastarą uroczystością kończącą żniwa.Stanowią one relikt dawnych obrzędów o charakterze magicznym.
- Obrzęd weselny.Na owy obrzęd, składało się swatanie, w którym pośredniczył „ Rajek”.
-Zielone Świątki.W Zielone Świątki panował zwyczaj majenia domów gałązkami brzozy, lipy i tatarakiem , nazywanym kalmusem , który też niekiedy rozrzucano przed domem i w izbie wraz ze świeżym białym piaskiem.
-Wielki Piątek.W Wielki Piątek dorośli smagali dzieci ,, za Boże Rany „. Na Wielkanoc wspólny jest zwyczaj malowania jaj .
-Zapusty.Zapusty w praktykach ludowych połączone były z przebieraniem się za zwierzęta. W Ziemi Malborskiej ten zwyczaj przenoszono jednak na adwent . Świętuje się zapusty lepszym jedzeniem i pączkami , szczególnie w tłusty wtorek (zapustny) .
2 5 2