Zad.1 liczba b jest o 25% większa od liczby a.Wyznacz liczbę b, jeżeli:
a=75 ½

Zad.2 Masa towaru netto wynosi 200 kg.Opakowanie stanowi 5% masy brutto.Ile wazy masa towaru brutto?


Proszę o podanie schematów i obliczeń w ciągu najbliższych 5 minut.
Pozdrawiam, :-)
*)

3

Odpowiedzi

2009-11-01T20:37:01+01:00
A=75.5
b= 75.5*1.25= 94.375

200*0.05=10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T20:37:36+01:00
B=0,25*75,5
b=18,875
75,5+18,7=94,2

5/200 * 100%= 2,5
200-2,5=197,5
2009-11-01T20:48:17+01:00
Zad.1. 75,5 * 25% = 75 ⁵₁₀ * ²⁵₁₀₀% = ⁷⁵⁵₁₀ * ²⁵₁₀₀% (potem musisz to skrócić) =⁷⁵⁵₄₀ =18 ³⁵₄₀ = 18 ⁷₈

Zad.2. 200:5% = ²⁰⁰₁ : ⁵₁₀₀% =²⁰⁰₁ * ¹⁰⁰₅% = ⁴⁰⁰⁰₁ dag = 40 kg

200 - 40 = 160 - masa towaru

Mam nadzieję że dobrze zrobiłam zadanie.