Państwo Kowalscy postanowili rzucić palenie. Pan Kowalski wydaje dziennie na papierosy 5,20 zł,a pani Kowalska o 25% więcej.Ile zyskają finansowo na swoim postanowieniu w ciągu roku.
Zapisuj wszystkie obliczenia!

Kto pomoże??:)

3

Odpowiedzi

2010-04-02T20:40:28+02:00
5.20zł - pan Kowalski dziennie wydaje

100% - 5.20zł
25% - x

x=25*5.2:100
x=1,30zł

5.20zł+1.30zł= 6.50zł - tyle pani Kowalska wydaje dziennie
5.20zł+6.50zł=11.70zł - tyle wydają razem dziennie
365*11.70zł=4270.5- tyle wydają w czasie całego roku

pozdr;**
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T20:53:35+02:00
5,20 - dziennie p. Kowalski
5,20+0,25*5,20=5,20+1,3=6,50 - dziennie p. Kowalska
rok ma 365 dni
więc:
5,20+6,50=11,70 - dziennie oboje wydają
365*11,7=4270,50zł - zysk w ciągu roku
1 5 1
2010-04-02T20:55:04+02:00
Ile wydaje na papierosy pani Kowalska????
5,20zł+25%=?
100%=5,20zł
50%=5,20zł:2=2,6:2=1,3zł
25%=1,3zł
100%+25%=125% 5,20+1,30=6,30zł

Ile zyskaja na swoim postanowieniu w ciągu roku????
Pan Kowalski:5,20zł*365/366=1898zł/1903zł
Pani Kowalska:6,30*365/366=2299,5zł/2305,8zł

1898zł/1903+2299,5/2305,8zl=4197,5/4208,8zł

*-razy

Odp:Państwo kowalscy zyskaja na swoim postanowieniu 4197,5zł a w roku przestepnym 4208,8zł
1 5 1