Akwarium ma wymiary 80cm,60cm,40cm.Ile szklanek wody należy wlać dotego akwarium,żeby wypełnić je w połowie?
Wskazówka:1szklanka ma objętość 1/4 1

1/4 1 -oznacza ułamek!!!

Prosze o pilną odpowiedz!!!....
Kto pierwszy napisze dobrze daje naj...

PLisssss

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T20:48:09+02:00
Dane:
V=80cm *60cm *40cm=192000cm3=192 dm3
V szkl=1/4 l=1/4dm3

V :V szkl=192 dm3 :1/4 dm3=768 szklanek
odp: do akwarium trzeba wlać 768 szklanek wody.
2010-04-02T20:49:53+02:00
80cm=8dm
60cm=6dm
40cm=4dm

1dm³=1l

V=a*b*c
V=8*6*4
V=192l

192:¼=768 szklanek
2010-04-02T20:50:15+02:00
80cm=8dm
60cm=6dm
40cm=4dm
V=8*6*4=192l
192/1/4=768szkalnek
żeby je uzupełnić w połowie 768/2=384
Liczę na naj bo do końca zrobiłam zadanie