1) Zasolenie wody morskiej jest równe około 35 promili. Zawartość soli w Morzu Martwym przeciętnie wynosi 280 promili. Ile litrów czystej wody należałoby dolać do 100 litrów wody z Morza Martwego, aby jej zasolenie było równe średniemu zasoleniu wody morskiej?

2) Na jaki procent należy wpłacić do banku 20 000 zł, aby po roku mieć na koncie 23 000 zł?

Proszę o przejrzyste obliczenia, daję naj.

2

Odpowiedzi

2010-04-02T21:57:24+02:00
1) 280:35=8
100Lx8=800L
800L-100L=700L <-- Trzeba dolac 700 litrów wody.

2) 23000-20000-3000zł
20000:3000=0,15 = 15% <-- Trzeba wpłacić na 15%

5 5 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T21:58:27+02:00
Zad.2
t-1
d-3000zł (23000zł-20000zł=3000zł)
k-20000 zł
p-?

d=(k*p*t)/100
przekształcam wzór tak, że:
p=(100*d)/(k*t)
p=(100*3000)/(20000*1)
p=15 [%]

23 1 23