Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-02T22:44:52+02:00
W Unii personalnej tylko władca jest wspólny. W realnej wspólne może być wszystko (ale niekoniecznie muszą być wszystkie z wymienionych): władca, wojsko, urzędy, rząd, waluta, skarb państwa.
3 5 3
2010-04-02T22:45:53+02:00
Unia personalna - połączenie dwóch lub więcej państw poprzez osobę wspólnego monarchy przy jednoczesnym zachowaniu odrębnych władz.

Unia realna - związek dwóch lub więcej państw, których sprawy zagraniczne, wojskowe i finansowe prowadzone są wspólnie
4 4 4
2010-04-02T22:54:48+02:00
Unia personalna - to zbiór kilku państw, mających jednego króla, ale zachowujących podstawowe prawa i instytucje. Natomiast Unia realna jest rozwinięciem unii personalnej, tyle że jej instytucje są wspólne.

mam nadzieję, że pomogłem i proszę o naj ;)
2 4 2