1.
Za działkę o powierzchni 3,2 a. zapłacono 1360zł. Jaka była cena 1m(do kwadratu) tej działki?

2.
Ile kosztuje wykładzina o wymiarach 350cm.x420cm., jeśli za 1m(do kwadratu)tej wykładziny trzeba zapłacić 65zł.?

3.
Jeden kafelek o wymiarach 20cm.x20cm. kosztuje 0,80zł. Ile trzeba zapłacić za kafelki potrzebne do pokrycia 3,2m(do kwadratu) ściany?




NA JUTRO!!!!!!!!!!
PLISS POMÓŻCIE!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-01T20:52:41+01:00
Zad1
3,2a = 320 m kwadratowych
1360 / 320 = 4,25zl za 1 m kwadratowy

zad2
1m = 100cm
350cm = 3,5m 420cm= 4,2m
3,5 * 4,2 = 14,7 m kwadratowych

14,7 * 65 = 655,5 zl

zad3
1 m = 100 cm 20cm = 0,2 m
0,2 * 0,2 = 0,04 m kwadratowego powierzchnia jednej kafelki
3,2 m kwadratowego / 0,04 = 80 kafelek potrzeba

80 * 0,8 = 64 zl trzeba zaplacic za potrzebne kafelki

:)
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-01T21:05:16+01:00
Zadanie1.
Za działkę o powierzchni 3,2 a. zapłacono 1360zł. Jaka była cena 1m(do kwadratu) tej działki?
rozwiązanie:
1a=100m²
3,2a=320m²
koszt 1m²: 1360zł:320m²=4,25zł
odp. Cena 1 m² działki wynosi 4,25zł

zadanie 2.
Ile kosztuje wykładzina o wymiarach 350cm.x420cm., jeśli za 1m(do kwadratu)tej wykładziny trzeba zapłacić 65zł.?
rozwiązanie:
obliczam powierzchnię wykładziny: 350cmx420cm=147 000cm²
1m²=10 000 cm²
1cm²=0,0 001m²
147 000cm²=14,7m²
koszt wykładziny to:
14,7m²x65zł= 955,50 zł
3.
Jeden kafelek o wymiarach 20cm.x20cm. kosztuje 0,80zł. Ile trzeba zapłacić za kafelki potrzebne do pokrycia 3,2m(do kwadratu) ściany?
rozwiązanie:
powierzchnia kafelka: 20cmx20cm=400cm²
1m²=10 000 cm²
1cm²=0,0 001m²
400cm² =0,04m²
Na porycie 3,2 m² ściany potrzeba
3,2m²:0,04m²=
=320:4=80kafelków
Cena kafelków to 80*0,80zł=64 zł
22 4 22
2009-11-01T21:23:40+01:00
1. 3,2a = 320m(kwadratowych)
1360 : 320 = 4,25zl


2. 350cm x 420cm = 147000cm(kwadratowych) = 14,7m(kwadratowych)
14,7 x 65 = 975zl( za 15m(kwadratowych))

3. 0,2 * 0,2 = 0,04 m(kwadratowych)
3,2 : 0,04 = 80
80 * 0,8 = 64 zl
4 2 4