Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T08:25:50+02:00
Napewno w Weselu społeczeńswtwo jest ukazane negatywnie.Inteligenci zafascynowani są jedynie chłopomanią i nie są zdolni do współpracy z chłopami.Zaprzepaszczają szansę na powstanie(zadanie wyznaczone gospodarzowi przez Wernyhore)Jeszcze nie dojrzeli do takich zadań.Można porównac społeczeństwo do chochoła z którego w przyszłości rozkwitnie piękna róża.W III częsci dziadów ukazana jest martyrologia społeczenstwa.Cały naród cierpi wspólnie przykładem na to jest (wasilewski,janczewski).Więźniowie potrafią poświęcic swoeje życie byle by nie wydac współbraci.Zdają sobie sprawę że ich również dosięgnie okrucieństwo śledztwa Nowosilcowa.Razem cierpią i zastanawiają się nad przyszłym losem narodu,którego przywódcą zostanie tajemniczy mąż o imieniu CZTERDZIEŚCI I CZTERY :)

nie wiem ile jest zdań bo nie liczyłam ale myśle że powinnobyc koło 10 ;*
3 3 3
2010-04-03T08:28:30+02:00
W obu utworach odnajdujemy motyw walki, dazenie do wyzwolenia. W dziadach mlodzi ludzie proboja walczyc z zaborcami, nie zwazaja na przeciwnosci losu. Natomiast w weselu biedni chlopi czuja wiez do Ojczyzny ale same checi im nie wystarczaja. Potrzebuja ludzi, ktorzy nimi pokieruja.

licze na naj;)
1 1 1