Rodzice kupili działkę. Działka ma kształt prostokąta o wymiarach 25m x 30m. 2/5 działki przeznaczona na kwiaty, 1/5 na warzywa 3/20 pod domek i ścieżkę, a resztę na trawnik.
a). Ile m² zajmuje trawnik?
b).Ile m² zajmują kwiaty i warzywa?
c).Ile siatki należy kupić do ogrodzenia całej działki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T09:17:46+02:00
Obliczam powierzchnię działki.
P=ab
P=25*30
P=750 m2
Jaka częśc działki zostala przeznaczona na trawnik?
1-1/5-3/20-2/5=1-4/20-3/20-8/20=1-15/20=5/20=1/4
Ile m2 zajmuje trawnik?
1/4*750=187,5m2
Ile m2 zajmują kwiaty?
2/5*750=300m2
Ile m2 zajmują warzywa?
1/5*750=150m2
Ile siatki należy kupic na ogrodzenie całej działki?
Ob=2a+2b
Ob=2*25+2*30
Ob=50+60
Ob=110m
Odp. Trawnik zajmuje 187,5m2, kwiaty 300m2 a warzywa150m2. Należy kupic 110m siatki.
2010-04-03T09:38:25+02:00
Rodzice kupili działkę. Działka ma kształt prostokąta o wymiarach 25m x 30m. 2/5 działki przeznaczona na kwiaty, 1/5 na warzywa 3/20 pod domek i ścieżkę, a resztę na trawnik.
a). Ile m² zajmuje trawnik?
b).Ile m² zajmują kwiaty i warzywa?
c).Ile siatki należy kupić do ogrodzenia całej działki?

a)
P=25m*30m
P=750m²

750m²*0,4=300m² - kwiaty
750m²*0,2=150m² - warzywa
750m²*0,15=112,5m² - pod domek i ścieżkę

750m²-(300m²+150m²+112,5m²)=187,5m²
odp do a) : Trawnik zajmuje 187,5m²


b) 300m²+150m²=450m²
odp. Kwiaty i warzywa zajmują 450m².

c)
Ob=2*25m+2*30m
Ob=50m+60m
Ob=110m

Odp Do ogrodzenia całej działki należy kupić 110m siatki
1 5 1