Zad. 1. Na wysokośći 1600 m n.p.m. odnotowano temperaturę -3 stopni C. Oblicz temperaturę powietrza na wysokości 600 m n.p.m. biorąc pod uwagę że na każde 100m wzrostu wysokości temperatura obniża się o około 0,6 stopni C. Zapisz obliczenia. zad2. Turysta aby zdążyc na wyznaczoną godzinę spotkania w schronisku,powinien pokonać drogę w ciągu 5 godzin. Przez pierwszą godzinę marszu szedł 3,5km i zorientował sie że idąc dalej z taka samą średnią szybkośćią o wyznaczonej godzinie bedzie oddalnoy o 3,5km. W jakiej odległości od schroniska znajdował się początkowo turysta? Zapisz obliczenia i odpowiedz.

2

Odpowiedzi

2010-04-03T10:34:39+02:00
1. Różnica wysokości
1600 - 600 = 1000m

Temperatura zmniejszy się o:
1000m÷100m = 10
0,6°×10 = 6°

Temperatura na wysokości 600m n.p.m.
-3°-6° = -9°
Odp.: Temperatura na wysokości 600m n.p.m. wynosi -9°C.

2. 1h - 3,5km
5h - 3,5km×5 = 17,5km

O ile turysta był oddalony od schroniska:
17,5km+3,5km = 21km

Odp.: Turysta początkowo znajdował się 21km od schroniska.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T10:49:06+02:00

zad.1
1000:100=10

10 x 0,6 = 6

(-3) + 6 = 3

Odp- Na wysokości 600 m n. p. m. temperatura wynosi +3 stopnie celcjusza.

zad.2
5 x 3,5 km = 17,5
17,5 km + 3,5 km = 20 km

odp-Początkowo turysta był oddalony 20 km od schroniska.