Odpowiedzi

2010-04-03T10:29:30+02:00
V=πr²h
V płynu=π10²6=600π=1884 cm³
V garnka=π10²10=1000π=3140 cm³
V kostki=a³=10³=1000cm³
V garnka-V płynu=3140 cm³-1884 cm³=1256 cm³

Odp:Ponieważ kostka ma objętość 1000 cm ³ , a wolna objętość garnka wynosi 1256 cm³ po włożeniu kostki do garnka woda się nie wyleje.

Licze an najlepsze:).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T10:35:21+02:00
V1(tej wody w garnku) = π * 10² * 6 = 600π ≈ 600 * 3,14 = 1884
V2(objętość garnka) = π * 10² * 10 = 1000π ≈ 1000 * 3,14 = 3140
V3(obj. kostki) = 10³ = 1000

1884 + 1000 = 2884
3140 > 2884 (obj. garnka jest większa niż objętość wody + kostki, więc woda się nie wyleje)
Odp. Woda się nie wyleje.

To zadanie robiliśmy na lekcji, więc powinno być dobrze.