Olga z części matematyczno-przyrodniczej zdobyła 84% z 50 ktk możliwych do uzyskania. Ile pkt zdobyła? zad2. Rysunek w załącziku. Podłoga w pierwszej sali egzaminacyjnej ma w skali 1:100 kształt i wymiary jak w załczniuku. Jkaie jest pole powierzchni tej podłogi w rzeczywistosci?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T10:45:25+02:00
1) 84% z 50 = 0,84 * 50 = 42 pkt

2) skala 1:100

100 * 5 = 500 cm = 5m
100 * 4 = 400 cm = 4m
100 * 6 = 600 cm = 6m

P=(a+b)*h/2 = (6+5) * 4/2 = 44:2=22m²

inaczej się tego nie da zrobić, rysunek musi być zły

(przykro mi tam jest tak niewyraźnie napisana ta krótsze podstawa dlatego uznaje to za 6.)
2010-04-03T10:50:42+02:00
Zad.1
50 pkt - 100%
x pkt - 84%
100x=4200 /100
x=42
Zdobyła 42 punkty

Zad.2
nie umiem odczytać długości górnej podstawy
2010-04-03T10:55:45+02:00
Zad. 1
84% * 50 pkt = 0,84 * 50 pkt = 42pkt.

Odp.: Olga zdobyła 42 pkt na 50 możliwych.

Zad. 2
Dane:
Skala 1:100 (100 razy pomniejszone)

a=5cm
b≈6,4cm
h=4cm

P= ½*(a+b)*h ≈ ½ * (5cm+6,4cm)*4cm ≈ 5,7cm * 4cm ≈22,8cm²

Dane skala 1:1
a= 500cm = 5m
b≈ 640cm ≈ 6,4m
h= 400cm = 4m

P= ½*(a+b)*h ≈ ½ * (5m+6,4m)*4m ≈ 5,7m * 4m ≈22,8m²

Odp.: Pole powierzchni tej podłogi w rzeczywistości wynosi ok. 22,8m²