Odpowiedzi

2010-04-04T11:13:13+02:00
Jan Paweł II(ur. 18 maja 1920 w Wadowicach, zm. 2 kwietnia 2005 w Watykanie) – polski papież i duchowny.


Imię łacińskie Ioannes Paulus II
Urodzony 18 maja 1920
Data wyboru 16 października 1978
Koniec pontyfikatu 2 kwietnia 2005
Zmarł 2 kwietnia 2005
Następca Benedykt XVI. Filozof historii, fenomenolog, mistyk i przedstawiciel personalizmu chrześcijańskiego.Już została obchodzona 5 rocznica śmierci Jana Pawła II.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-04T11:53:05+02:00
Fenomeb Jana Pawla II
Postac Jana Pawla II jest w Polsce bardzo popularna, choc popularnosc ta spada gwaltownie z roku na rok. Panuje jednak jeszcze prawdziwy kult jednostki, porownywalny z kultem wodzow panstw totalitarnych. Kult ten jest stale podsycany przez sprzyjajace Kosciolowi media. Liczba szkol noszacych imie papieza Polaka przekroczyla juz liczbe 200 i stale rosnie. Chociaz w ostatnim okresie nie stawia sie juz tak wielu pomnikow Jana Pawla II, to ich liczba jest imponujaca; w kazdym miescie, a nawet w niewielkich miejscowosciach, rowniez tych zupelnie niezwiazanych z papiezem, mozna je napotkac. Organizowane sa konkursy wiedzy
na temat Karola Wojtyly, w teatrach sa grywane jego sztuki. Popularnosc ta jest o tyle zadziwiajaca, ze Karol Wojtyla nie byl ani wybitnym dramaturgiem, ani tez nie wyroznial sie niczym szczegolnym w gronie innych papiezy, przeciwnie, byl i jest bardzo czesto krytykowany. O tym jednak w Polsce sie nie mowi. Temat krytyki Jana Pawla II oblozony jest tabu. Trudno powiedziec, dlaczego tak sie dzieje, najprawdopodobniej widoczny jest tu wplyw Kosciola katolickiego, ktory zakulisowo cenzuruje media. Jako argument za tym, by o JPII pisac tylko pozytywnie wysuwany jest fakt, ze byl on Polakiem. Jest to jednak argument nieprzekonywujacy, przeciez prawda jest rzecza wazniejsza. Dla porownania: obecny papiez, Niemiec, jest w swojej ojczyznie traktowany obiektywnie, bywa, ze jest krytykowany. Optymizmem nastraja fakt, iz pomimo nachalnej propagandy mlodziez nie wierzy slepo mediom, siega do zagranicznnych zrodel informacji i zaczyna widziec rzeczy takimi, jakimi sa w istocie. Popularnosc JPII maleje bardzo szybko, widac to zwlaszcza po wypowiedzoach ludzi, przewaznie mlodych, na forach internetowych. Znamienne, ze wg sondy na portalu onet 58% internautow stwierdzilo, ze nie czytalo zadnego z tekstow autorstwa JPII.

------------------------------------------------
Odstapie profil Barbara77 z 1000 pkt
5 3 5