Odpowiedzi

2010-04-03T11:33:00+02:00
Ponieważ gazowane picie ma w sobie gaz. Gaz na słońcu rozszerza się i z braku miejsca w butelce rozsadza ją
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T11:46:13+02:00
A ja powiem inaczej....

rozpuszczalność gazów w wodzie maleje wraz ze wzrostem temperatury, więc gdy wzrasta temperatura wzrasta gaz ulatuje z roztworu. ciśnienie rośnie aż do momentu gdy jest tak duże że rozrywa butelkę
2 5 2
2010-04-03T12:04:00+02:00
Ponieważ w nich znajduje się gaz, który opuszcza ciecz wraz ze wzrostem temperatury i przemieszcza się w miejsce nad cieczą, a gazy są ściśliwe i jak jest jego więcej to ciśnienie rośnie w butelce.
4 3 4