Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T11:56:50+02:00
Nieodnawialne źródła energii (konwencjonalne, tradycyjne) - Są to surowce, których ilość jest ograniczona: węgiel, ropa, gaz. Kiedy się skończą, będziemy musieli szukać nowych surowców, które dostarczą nam energii, nie jesteśmy w stanie sami ich wytworzyć.

Zalety:
-dają dużo energii,
-są łatwo dostępne,
-mamy stałe ich dostawy,
-jest ich sporo (jeszcze)

Wady:
-są nieodnawialne,
-są nieprzyjazne dla środowiska,

Odnawialne źródła energii (alternatywne) - Jesteśmy w stanie odnowić ich ilość, sami je ,,wytworzyć".

Biomasa: słoma, drewno, biopaliwo, lub to co otrzymujemy w wyniku procesów gnilnych. Energia wiatru, wody, geotermia.

Zalety:
-są odnawialne,
-są przyjazne dla środowiska,
-praktycznie każdy ma do nich dostęp,
-niewiele kosztują

Wady:
-budowa zapór, wiatraków jest dość kosztowna,
-jesteśmy w pewnym stopniu uzależnieni od pogody (jeśli przez długi czas panuje susza, to poziom wody się obniża, przez co ilość uzyskanej energii jest mniejsza)

Jeśli używamy konwencjonalnych źródeł energii to szkodzimy środowisku. Do powietrza dostaje się dwutlenek węgla (ze spalania węgla), powietrze jest bardziej zanieczyszczone. Alternatywne źródła energii nie szkodzą przyrodzie.
104 1 104
2010-04-03T11:58:45+02:00
Nie odnawialne źródła to są bardzo nie korzystne dla środowiska, ponieważ np. spalanie węgla jest nieodnawialne źródło energii i jeszcze zanieczyszcza atmosferę dwutlenkiem węgla.
a) wady:
-powoduje zanieczyszczenia powietrza;
-mało się energii uzyskuję;
b) zalety:
-korzystne w czasie kiedy nie można wykorzystać alternatywnych źródeł energii;
Odnawialne źródła energii to są bardzo korzystne, ponieważ wykorzystujemy naturę.
a) wady:
-nie wszędzie je można wykorzystać;
b) zalety:
-wykorzystywanie natury;
-nie powoduje zanieczyszczeń;
6 4 6