1.Nazwa tego instrumentu znajduje się w tytule symfonii J. Haydna; należy do grupy instrumentów perkusyjnych.
2. Instrument smyczkowy dużo większy od skrzypiec.
3. Instrument dęty drewniany, skonstruował go A. Sax.
4. Popularnością cieszą się szczególnie w Hiszpanii, służą do podkreślania rytmu tańca.
5. Grupa instrumentów, w których źródłem dźwięku jest drgająca membrana ( zwykle skóra, błona ).
6. Była ulubionym instrumentem strunowym w okresie renesansu.
7. Na instrumencie tym pięknie grał Jankiel, jeden z bohaterów Pana Tadeusza A. Mickiewicza.
8. Instrument perkusyjny o nieokreślonej wysokości dźwięku; wśród ludów pierwotnych otaczany był wielką czcią, miał nawet swoją '' żonę ''.
9. Róg to inaczej ...
10. Instrument ten należy do strunowych smyczkowych, ma niższe brzmienie od skrzypiec.
11. Nazwa instrumentów '' samodźwięcznych ''

3

Odpowiedzi

2010-04-03T12:16:21+02:00
1.Werbel
2. Wiolonczela
3. Sakstuba - Saksofon
4. Kastaniety
5. Membranofony
6. Lutnia
7. Cymbały
8. Dzwon
9. Waltornia
10. Altówka
11. Idiofony
24 3 24
2010-04-03T12:57:31+02:00
1.Werbel
2. Wiolonczela
3. Sakstuba - Saksofon
4. Kastaniety
5. Membranofony
6. Lutnia
7. Cymbały
8. Dzwon
9. Waltornia
10. Altówka
11. Idiofony

;-]]
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T13:01:17+02:00
Od 1 do 11

Kocioł
Wiolonczela
Saksofon
Kastaniety
Membranofony
Lutnia
Cymbały
Dzwon
Waltornia
Altówka
Idiofony

Mam nadzieję, że pomogłam
28 4 28